خواص بابونه برای رشد موها
نوشته شده توسط : salamati

جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص بابونه برای مو، ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده پوست است. ترپن‌ها، فلاونوئیدها و سسکوی‌ترپن‌ها به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و موهای شما را تقویت می‌کنند و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

افزایش رشد مو

برای داشتن موهای سالم باید پوست سر سالمی داشته باشید. یک پوست سر سالم باید عاری از هرگونه عفونت و شوره سر باشد که منجر به نازک‌ شدن مو و ریزش مو می‌شود. روغن بابونه به ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو و به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که در رشد مو تأثیر به سزایی دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی موهای شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه از شکستن موهایتان جلوگیری می‌کند.

ترمیم موهای آسیب دیده

روغن بابونه سرشار از ویتامین C و E است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند. این رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند که منجر به ریزش مو می‌شود. روغن بابونه که دارای آنتی اکسیدان است به طور مؤثر با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. خاصیت درمانی این روغن به ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو کمک می‌کند و در نتیجه به موهای شما قدرت می‌بخشد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است.

شامپو ضد ریزش و رشد مو فوری بایوفول

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

بابونه برای تغذیه مو

روغن بابونه با خاصیت آبرسانی و رطوبت دهی به مو‌، آن‌ را تغذیه کرده و باعث سلامت هر چه بیشتر موها می‌شود. خواص بابونه برای مو آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید، آلودگی و گرد و غبار را کاهش داده و به صاف و نرم نگه داشتن مو‌ها کمک می‌کند.

بابونه برای افزایش رشد مو

بابونه حاوی بسیاری از ویتامین‌ های ضروری است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامت موها و پوست سر داشته باشد. این ویتامین‌ های ترکیبی با هم سلول‌های مو را تغذیه و ترمیم کرده و به قوی‌تر شدن تار‌های مو کمک می‌کنند. استفاده منظم از چای بابونه روی مو‌ها باعث رشد سریع مو‌ها شده و شکنندگی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بابونه برای ترمیم مو‌های آسیب دیده

روغن بابونه حاوی ویتامین C و E فراوانی است. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن بابونه باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد مو شده و آسیب‌های ناشی از آن را از بین می‌برد. وجود رادیکال‌های آزاد باعث آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و ریزش مو می‌شوند. این رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند که منجر به ریزش مو می‌شوند.

روغن بابونه حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که ضمن مقابله با رادیکال‌های آزاد، باعث ترمیم فولیکول‌های مو و تقویت آن‌ها می‌شود. پس از شستشوی مو با بابونه، پوست سر تغذیه شده و عاری از آلودگی می‌شود. این حالت منجر به بهبود رشد مو و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

بابونه برای موخوره

بابونه به تسکین و تغذیه مو و پوست سر کمک کرده و شکنندگی و خشک بودن مو‌ها را برطرف می‌کند. به دلیل آبرسانی به مو‌ها و همچنین تأمین رطوبت کافی، موخوره مو‌ها از بین رفته و دیگر دوشاخه نمی‌شوند.

بابونه برای درمان ریزش مو

مهمترین خواص بابونه برای مو، ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ترمیم سلول هاست. فلاونوئید‌ها، ترپن‌ها و سسکوی‌ترپن‌ها موجود در بابونه، به تقویت فولیکول‌های موها کمک کرده و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کنند.

بابونه برای درمان شوره مو سر

یکی از مشهورترین خواص بابونه برای مو، روشن کنندگی و درخشندگی مو است. روغن بابونه به عنوان یکی از روشن‌کننده‌های گیاهی شناخته شده است. آغشته کردن روزانه مو‌ با روغن بابونه باعث روشن شدن مو‌ها به طرز بسیار طبیعی می‌شود، گویی که هایلایت کرده باشید.

بابونه برای درخشندگی موها

از ماسک بابونه برای براق شدن و درخشندگی موها نیز استفاده می‌شود. بدین منظور کافیست که گیاه بابونه را به طور غلیظ دم کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس دمنوش بابونه را روی موهایتان بریزید و اجازه دهید که سی دقیقه باقی بماند. این کار را یک روز در میان انجام دهید، بدین ترتیب موهایی درخشان و براق پیدا می‌کنید.

خواص بابونه برای مو‌های سفید

ریشه، برگ، گل، ساقه و روغن گیاه بابونه خاص فراوانی دارند. روغن بابونه باعث درخشش و شادابی مو‌ها شده و مانع سفیدی زود هنگام مو‌ها می‌شود.

بابونه برای مو‌های چرب

گیاه بابونه باعث متعادل شدن چربی مو‌ها شده و مانع از خشک شدن پوست سر می‌شود. این گیاه تار‌های مو را احیا کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند.

طرز استفاده بابونه برای مو

ساده‌ترین روش استفاده از بابونه برای مو‌ها، خیساندن گل‌های بابونه ارگانیک در آب جوش و شستن مو‌ها با دم کرده بابونه است. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را انجام دهید.

یک فنجان چای بابونه غلیظ دم کنید. این کار را می‌توان با استفاده از چای کیسه‌ای یا گل بابونه انجام داد. چای کیسه‌ای یا گل‌ها را در یک فنجان آب جوش (تقریبا ۱ قاشق غذاخوری گل) قرار دهید و بگذارید حداقل ۵ دقیقه دم بکشد. اجازه دهید که کمی خنک شود. چای بابونه ولرم بهترین خاصیت را دارد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند چای بابونه را به تار‌های مو بمالند تا تأثیر بیشتری داشته باشد. در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند چای بابونه را روی تمام مو‌ها بریزند. البته این روش به ترجیح شما بستگی دارد. اگر پوست سر حساس یا خشکی دارید، توصیه می‌کنیم آن چای بابونه را روی تمامی قسمت‌های مو‌هایتان بریزید، زیرا بابونه می‌تواند به رفع خشکی و خارش کمک کند.

تخم مرغ و بابونه برای مو

استفاده از زرده تخم مرغ باعث تقویت و تغذیه ریشه مو‌ها می‌شود. مو‌های جدید بدین ترتیب بسیار قوی بوده و کمتر مستعد آسیب هستند. وقتی مو‌ها ریزش نداشته باشند، پرپشت‌تر شده و سریعتر رشد می‌کنند.

خواص حنا و بابونه برای مو

ترکیب حنا و بابونه برای موی سر، علاوه بر تقویت مو‌ها باعث درخشندگی و خوشرنگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این دو ماده گیاهی با هم ترکیبی فوق‌العاده می‌سازند که باعث روشن‌تر شدن هر چه بیشتر مو‌ها و البته تقویت آن‌ها می‌شوند.

کلام آخر

بابونه یکی از گیاهان دارویی باستانی است که سال‌هاست برای بشر شناخته شده است. از زمان‌های بسیار قدیم، روغن بابونه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. امروزه خواص بابونه برای مو و دیگر موارد زیباشناختی نیز شناخته شده هستند و از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. همان‌طور که در این مقاله خواندید، این گل کم از معجزه ندارد!





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: